ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΑ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ
Χωρίς ποινές κυκλοφορούν τα ανασφάλιστα
Το ποσοστό των ακυρώσεων ανέρχεται ακόμα και στο 40% σε κάποιες περιπτώσεις καταδεικνύοντας το μέγεθος του προβλήματος
Τελικά η «τσιμπίδα» για τα ανασφάλιστα δεν λειτούργησε κατά τα αναμενόμενα καθώς ακόμα και αυτοί που ασφαλίστηκαν στη συνέχεια «αποχώρησαν» της διαδικασίας ασφάλισης. Έτσι, σήμερα και τα ανασφάλιστα οχήματα να κυκλοφορούν, και πρόστιμα να μην επιβάλλονται και οι ασφαλιστικές εργασίες -στο αυτοκίνητο- να παραμένουν εκεί που ήταν στο παρελθόν και πριν από τις εξαγγελίες και τη νομοθέτηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iw στην αγορά επικρατεί δυσφορία διότι το υπουργείο Οικονομικών δεν προχώρησε εγκαίρως –κατά τις πληροφορίες- σε διασταυρώσεις των στοιχείων ώστε να εντοπίσει ποιοι δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους. Η χρονική αυτή καθυστέρηση οδήγησε πάντα κατά τις ίδιες πληροφορίες σε ακυρώσεις συμβολαίων ακόμα και αυτών που στην αρχή έσπευσαν με τον φόβο του νόμου και της τιμωρίας να ασφαλιστούν.
Το γεγονός επισημαίνουν στο iw παράγοντες της αγοράς, εταιρείες και διαμεσολαβητές τονίζοντας ότι η κατάσταση αποτυπώθηκε στις ακυρώσεις συμβολαίων γι΄ αυτό και ο Μάιος καταγράφηκε ως ο χειρότερος μήνας από αυτή την άποψη καθώς στιγματίστηκε από την μεγάλη ποσόστωση ακυρώσεων. Όπως τονίζουν ασφαλιστικά στελέχη οι περίπου 200 χιλιάδες κάτοχοι οχημάτων που έσπευσαν να ασφαλιστούν προκειμένου να αποφύγουν την τιμωρία του νόμου, στη συνέχεια μετανόησαν οπότε και στον 1 μήνα είτε έκοψαν, είτε υπαναχώρησαν της ασφάλισης.
Μάλιστα το ποσοστό των ακυρώσεων ανέρχεται ακόμα και στο 40% σε κάποιες περιπτώσεις καταδεικνύοντας το μέγεθος του προβλήματος. Τα ίδια στελέχη αποδίδουν την κατάσταση στην καθυστέρηση του υπουργείου Οικονομικών (ΓΓΠΣ) να προχωρήσει σε διασταύρωση των στοιχείων και να επιβάλλει τις ποινές της νομοθεσίας στους ανασφάλιστους. Ωστόσο κάποιοι άλλοι αποδίδουν τις ακυρώσεις και σε άλλες παραμέτρους όπως την γενική οικονομική δυσχέρεια των νοικοκυριών όπου ανάμεσα στις περικοπές ενέταξαν κατά παράβαση της νομοθεσίας και τις δαπάνες για ασφάλιση. Ακόμα άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι και από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών παρουσιάστηκε καθυστέρηση στην παροχή στοιχείων προς το Επικουρικό. Πάντως, είναι γεγονός ότι η διασταύρωση των στοιχείων θα έδινε αφενός μια ολοκληρωμένη εικόνα στο τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά καθώς και τον αριθμό των αυτοκινήτων που τελικώς κυκλοφορούν χωρίς ασφάλιση.