Νέοι κανόνες ασφάλισης οχημάτων: Το νομοθετικό ψήφισμα και η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Νέοι κανόνες ασφάλισης οχημάτων: Το νομοθετικό ψήφισμα και η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Νέους κανόνες ασφάλισης οχημάτων ενέκριναν πριν από λίγες μέρες οι ευρωβουλευτές, με σκοπό στην καλύτερη προστασία των πολιτών και την ισότιμη αντιμετώπισή τους όσον αφορά τατροχαία ατυχήματα και κατά την επιλογή του προγράμματος ασφάλισής τους (δείτε εδώ).
Υπενθυμίζεται ότι το αναθεωρημένο κείμενο εναρμονίζει τα υποχρεωτικά ελάχιστα ποσά κάλυψης σε ολόκληρη την ΕΕ, με την επιφύλαξη τυχόν υψηλότερων εγγυήσεων που μπορούν να ορίσουν τα κράτη μέλη.
- Για σωματικές βλάβες: 6.450.000 ευρώ για κάθε ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων ή 1.300.000 ευρώ για κάθε ζημιωθέντα.
- Για υλικές ζημίες: 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων.
Για να αποφευχθεί η υπερβολική ρύθμιση, οι τροποποιημένοι κανόνες αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h, επιτρέπουν να εξαιρεθούν από τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μη οδικά οχήματα (όπως οι τα οχήματα κηπουρικής και τα σκούτερ κινητικότητας) και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Εξαιρούνται επίσης από την οδηγία τα οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για μηχανοκίνητα αθλήματα.
Τέλος, η νομοθεσία προστατεύει τα θύματα ατυχημάτων ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαίνουν στη χώρα διαμονής τους ή αλλού εντός ΕΕ.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά το νομοθετικό ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 21ης Οκτωβρίου 2021 καθώς και τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την τροποποίηση της οδηγίας 2009/103/ΕΚ σχετικά με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων και τον έλεγχο της υποχρεώσεως προς ασφάλιση της ευθύνης αυτής.