Μισό εκατομμύριο οχήματα θα ασφαλιστούν όταν σταλούν τα ειδοποιητήρια
Του Κοσμά Ζακυνθινού
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Η καίρια προχθεσινή εκδήλωση με θέμα «Τεχνολογικές εξελίξεις και αυτοκίνητο», που διοργάνωσε η ΕΑΕΕ και έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Electra Palace, επιβεβαίωσε το μήνυμα που τελευταία καταφθάνει από όλες τις πλευρές: Η αυτοματοποίηση και η τεχνητή νοημοσύνη θα επιφέρουν πολύ σύντομα, δραματικές αλλαγές σε όλη την κοινωνία. Αυτό επεσήμανε με κάθε ευκαιρία χθες και ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, Δημήτρης Μαζαράκης, τονίζοντας πώς μόνο στον αναπτυσσόμενο κόσμο, τα 2/3 των θέσεων εργασίας τίθενται υπό αμφισβήτηση από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όσες χώρες δεν συμμετέχουν στην ψηφιακή επανάσταση θα πάψουν να ανήκουν στα ανεπτυγμένα κράτη, είπε χαρακτηριστικά σχολιάζοντας ωστόσο πως, στη νέα αυτή πραγματικότητα, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω.
Είναι γεγονός ότι ο 21ος αιώνας χαρακτηρίζεται από ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στις μεταφορές προσώπων και αγαθών γενικότερα. Οι εξελίξεις αυτές αναμένεται να έχουν άμεση επίδραση στην ασφάλιση αυτοκινήτου, τόσο στον τομέα του σχεδιασμού νέων καινοτόμων προϊόντων όσο και στις διαδικασίες αποζημιώσεων.
Όσον αφορά στην ασφαλιστική αγορά «η τεχνολογική εξέλιξη δεν είναι επιλογή, είναι όρος επιβίωσης» είπε ο Πρόεδρος - στο μεταξύ, ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου γίνεται συντονισμένη προσπάθεια, ώστε να "κλείσουν" γρήγορα χρόνια ζητήματα όπως τα ανασφάλιστα και το Επικουρικό Ταμείο, αλλά και κινήσεις όπως η περαιτέρω επέκταση του φιλικού διακανονισμού, ώστε ο καθένας να μπορεί να εξυπηρετείται καλύτερα και με ταχύτητα από την ασφαλιστική του εταιρεία.
Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ελέγχου και διασταυρώσεων από την Πολιτεία, είπε ο κ. Μαζαράκης, τα έξι εκατομμύρια ασφαλισμένα οχήματα που ήταν καταγεγραμμένα έως το τέλος του 2017, θα ανέλθουν στα εξήμιση εκατομμύρια - "ώστε επιτέλους να πάψουν 6 εκατ. ασφαλισμένοι να πληρώνουν για 600.000 ανασφάλιστους" είπε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με την αυτοματοποίηση των οχημάτων, τη χρήση των επικοινωνιών και της τηλεματικής στις μεταφορές, την ενσωμάτωση του Internet στα νέα οχήματα, τα πλεονεκτήματα και τους κινδύνους που ανακύπτουν (κυβερνοασφάλειας κ.α.), όλα αυτά πέρα από προοπτικές δημιουργούν και μια σειρά από σοβαρά ερωτηματικά για το μέλλον της αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να «τρέξει» ένας νέος κύκλος ενημέρωσης ο οποίος θα περιλαμβάνει και άλλα καίρια θέματα, όπως το cyber risk, το ψηφιακό περιβάλλον και η συσχέτιση της τεχνολογίας με την διαμεσολάβηση.
Σοβαρές απώλειες και για τα δημόσια ταμεία προκαλεί η χαλάρωση του νόμου για τα ανασφάλιστα, επεσήμανε χθες από το βήμα της ημερίδας ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της ΕΑΕΕ, Δημήτρης Ζορμπάς.
Ο νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα επετεύχθη μετά από μεγάλο κόπο και προσπάθειες ετών, επεσήμανε, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής αποτέλεσμα: Το μέτρο ανεστάλη και στις 31 Ιανουαρίου ο στόλος των ασφαλισμένων ξαναέπεσε στα 5.944 οχήματα. Πρέπει να λυθεί άμεσα το θέμα της διασταύρωσης, τόνισε ο Δημήτρης Ζορμπάς, ο οποίος αναφέρθηκε έντονα και στο θέμα των ασφαλίστρων:
"Στο διάστημα 2010 - 2016 και με αφορμή την κρίση, τα ασφάλιστρα μειώθηκαν συνολικά κατά 36%. Η μείωση αυτή είναι ένα ποσοστό που πρέπει να προβληματίσει τους πάντες - ο κλάδος υπέστη σοβαρή καθίζηση. Εν τω μεταξύ τελευταία διαπιστώνεται αύξηση της συχνότητας μετακίνησης και άρα του ποσοστού ζημιών. Το λίπος της αγοράς τελειώνει και πρέπει όλοι να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και να επιστρέψουν τα ασφάλιστρα εκεί που πρέπει.»