Dounavi - Anthopoulos Insurance & CO

  • 25410 84685
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Image

Ασφαλιστικά Νέα

Ενημερωθείτε για τα ασφαλιστικά νέα από όλα τα ειδησεογραφικά sites & blogs.

Εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών: Η ARAG ενημερώνει για τη νέα μόδα που εγκυμονεί κινδύνους!

Νέα μόδα αποτελεί η χρήση νέων εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας, σύμφωνα με τις οποίες γίνεται επεξεργασία φωτογραφιών που αποστέλλονται προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να ικανοποιήσει την περιέργειά του, δηλαδή να δει πως θα είναι η εικόνα του μετά την πάροδο χρόνων ή πως ήταν η εικόνα του πριν κάμποσα χρόνια. Η επεξεργασία φτάνει στο σημείο να ικανοποιεί και την περιέργεια νέων ζευγαριών για να δουν πως θα είναι τα μελλοντικά παιδιά τους!!!

Η Νομική Υπηρεσία της ARAG αντιμετώπισε σε συμβουλευτικό και προληπτικό στάδιο αρκετές περιπτώσεις ασφαλισμένων της και διαπίστωσε «παγίδες» για τις οποίες οι καταναλωτές πρέπει να είναι υποψιασμένοι. Για το λόγο αυτό διαβιβάζει σχετικό σημείωμα της δικηγόρου κας Ανθής Ι. Κτενά που ανήκει στο δίκτυο των συνεργαζόμενων με την ARAG δικηγόρων που αξίζει να τύχει της προσοχής των καταναλωτών.

Ακολουθεί σημείωμα της δικηγόρου Ανθής Ι. Κτενά:

100.000.000 χρήστες “έξυπνων εφαρμογών” σε πάνω από 120 χώρες
Η νέα μόδα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους!

Τις τελευταίες ημέρες όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι της ARAG απευθύνονται στο γραφείο μου και ζητούν νομικές συμβουλές σχετικά με την χρήση διαφόρων εφαρμογών κυρίως στα κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας, οι οποίες εφαρμογές επεξεργάζονται φωτογραφίες χρηστών και εμφανίζουν τα απεικονιζόμενα πρόσωπα είτε “γερασμένα” είτε “νεότερα”, δείχνουν πως πιθανολογείται να μοιάζουν τα μελλοντικά τέκνα ενός ζευγαριού κτλ.. Πρόκειται για βελτιωμένες εκδόσεις των εν λόγω εφαρμογών σε σχέση με τις προγενέστερες, που πρωτοεμφανίστηκαν προ διετίας περίπου.

Δεν είναι τόσο ακίνδυνη και αθώα η χρήση των εφαρμογών που μας δείχνουν λ.χ. “γερασμένους” ή “νεότερους”. Το ερώτημα πώς θα είμαι σε 20- 30 χρόνια από τώρα κινεί σε πολλούς χρήστες του διαδικτύου την περιέργεια και η ευκολία να “ανεβάζω” ενίοτε και δωρεάν μία φωτογραφία που έχω ήδη στο κινητό μου (όχι απαραίτητα δική μου) και σε λίγα δευτερόλεπτα να εμφανίζεται η ίδια φωτογραφία επεξεργασμένη με τέτοιο τρόπο που να δείχνει το απεικονιζόμενο πρόσωπο γερασμένο παρασύρει ειδικά τη νεότερη γενιά να χρησιμοποιεί, χωρίς δεύτερη σκέψη, τις εν λόγω εφαρμογές.

Τίθενται εν προκειμένω ενδεικτικά τα κάτωθι πρακτικά (και νομικά) ζητήματα:

  • Υπάρχει μεγάλος αριθμός των εν λόγω εφαρμογών και δεν ισχύουν τα ίδια για όλες, καθώς διαφέρει τόσο το λογισμικό όσο και οι όροι χρήσης, η ενδεχόμενη χρέωση κτλ.
    Συνεπώς ο χρήστης- καταναλωτής θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και οπωσδήποτε να διαβάζει τους όρους και όπου είναι εφικτό να ζητά να του γνωστοποιούνται (λ.χ. στο e-mail του) οι όροι χρήσης. Πρέπει να έχει κατά νου ότι οι εν λόγω εφαρμογές κατά κανόνα αποκτούν πρόσβαση στο σύνολο των δεδομένων του κινητού μας και το ερώτημα είναι εάν ο χρήστης το επιθυμεί αυτό.
  • Οι όροι, στους οποίους καλείται να συμφωνήσει ο εκάστοτε χρήστης πριν του επιτραπεί η χρήση των εν λόγω εφαρμογών, ενίοτε είναι πολυσέλιδοι, δυσνόητοι, στα Αγγλικά κτλ. και συνεπώς κατά κανόνα ουδείς τους διαβάζει, πόσω μάλλον τους κατανοεί και απλώς δίδει την συγκατάθεσή του κάνοντας “κλικ” στο “accept”. Συνεπώς, έχει συμφωνήσει ρητά και ανεπιφύλακτα στους όρους, χωρίς να γνωρίζει λ.χ. ποιος θα έχει πρόσβαση στα δεδομένα του (και σε ποια ακριβώς), εάν αποθηκεύονται, αξιολογούνται, τηρούνται, χρησιμοποιούνται κτλ.
    Το γεγονός αυτό εγκυμονεί κινδύνους, καθώς ο μέσος συνετός καταναλωτής οφείλει κατ’ ελάχιστον να διαβάζει τους όρους πριν συμφωνήσει και όχι να προβαίνει χάριν ευκολίας σε ανεπιφύλακτη και συχνά “τυφλή” αποδοχή τους. 
  • Κάποιες εφαρμογές προσφέρουν ολιγοήμερη, δωρεάν χρήση και στην συνέχεια υφίστανται χρεώσεις, εάν λ.χ. δεν γίνει εγκαίρως η απεγκατάσταση της εφαρμογής.
    Εάν ο χρήστης έχει προβεί στην αγορά μίας εφαρμογής, την έχει χρησιμοποιήσει και παρέλθει η (για λόγους μάρκετινγκ) δωρεάν περίοδος χρήσης, ενδέχεται να χρεωθεί νομίμως στην συνέχεια την χρήση της εν λόγω εφαρμογής.
  • Αρκετοί χρήστες “ανεβάζουν” φωτογραφίες τρίτων προσώπων, χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή τους.
    Δεν νοείται η δημοσίευση, χρήση κτλ. φωτογραφιών τρίτων, άνευ    προηγούμενης, ρητής συγκατάθεσης τους.
  • Στην Ευρώπη οι Ενώσεις Προστασίας Καταναλωτών έχουν ήδη εκφράσει τις επιφυλάξεις τους και προσφάτως δημοσιεύθηκαν αντίστοιχα άρθρα στον γερμανικό τύπο (“Berliner Morgenpost”) που ενημερώνουν τους καταναλωτές επισημαίνοντας τους κινδύνους χρήσης των εν λόγω εφαρμογών.
  • Ακόμη κι εάν υφίσταται δυνατότητα να σβηστεί μία φωτογραφία, κατά κανόνα οι χρήστες δεν διαθέτουν την τεχνολογική κατάρτιση και γνώση να προβούν στο σβήσιμο των φωτογραφιών. 
  • Στις ΗΠΑ ήδη γίνεται λόγος για ανάγκη ελέγχου των εν λόγω εφαρμογών από το FBI και την Εποπτική Αρχή Εμπορίου.
  • Σύμφωνα με την έγκυρη, βρετανική εφημερίδα “Guardian” νόμιμος εκπρόσωπος μίας εκ των εταιριών που εμπορεύονται τις εν λόγω εφαρμογές, δήλωσε ότι η χρήση της εφαρμογής δεν συνεπάγεται λ.χ. την απεριόριστη αποθήκευση όλων των φωτογραφιών που διαθέτει ο χρήστης λ.χ. στο κινητό του (και για την οποία έχει προηγηθεί ρητή και ανεπιφύλακτη συγκατάθεσή του ως προς την πρόσβαση, χρήση, αποθήκευση κτλ.). Σε κάθε δε περίπτωση αναφέρει ο ίδιος ότι εντός 48 ωρών σβήνονται οι περισσότερες φωτογραφίες αυτομάτως. 

Στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη διαμορφωθεί στέρεο νομικό έδαφος για την αντιμετώπιση των εν λόγω υποθέσεων καθώς δεν υφίσταται ακόμη σχετική Νομολογία και το πλέγμα των εφαρμοστέων διατάξεων είναι σύνθετο.

Εν κατακλείδει έχει μεγάλη σημασία να είναι υποψιασμένος ο καταναλωτής- χρήστης και να έχει κατά νου ότι οι εν λόγω εφαρμογές ενίοτε χρησιμοποιούνται για άντληση δεδομένων.

Ανθή Ι. Κτενά 
Δικηγόρος Αθηνών 
(Δίκτυο Δικηγόρων της ARAG)"

ΠΗΓΗ


Νέα DAIC
EUROLIFE
02 Σεπ

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Πληροφορίες Ιστότοπου

Σχετικά με Εμάς

Στοιχεία Επικοινωνίας

Δαγκλή 27 & Ελπίδος
Ξάνθη, Τ.Κ. 67100

+30 25410 84685

xanthi@daic.gr

© 2024 DAIC.GR. All Rights Reserved. Developed & Designed by AngelKouroup.Gr

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Προβολή εγγράφων πολιτικής απορρήτου GDPR ]